countryslakt

Att stå på jobbet innefattar ibland också att lyssna på Lugna favoriter. Det i sig är helt okej i måttliga doser, några gånger i veckan.

Men snälla 104,7, jag vädjar.
Jag vill verkligen inte behöva höra Jill Johnssons massiva avrättning av Dolly Partons countryklassiker Jolene en gång till. Snälla snälla snälla. Det låter som att Jill har ätit för lite fibrer. Hon krystar fram orden. Och gitarren i bakgrunden är oljud förklätt.

Någon borde dessutom informera Jill om att texten lyder
"Jolene, Jolene, Joleeene, Im begging of you please dont take my man"
inte "Jolene, Jolene, JOH!LENE, Uhmbegging of you pliis dont take mahmaehaheen".

Oops. Dålig stämning. Nu var jag möjligtvis lite hård mot Jill, hon har ju veterligen inte varit lika taskig mot mig (ok, fine. Det kan kanske vara lite svårt då hon inte ens vet att jag existerar), men jag är emot dödstraff så jag vill inte behöva lyssna på den där låten något mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback