ye we be cookin'

Här jävlar exprimenteras!
Lagar en indisk blomkålssoppa som innehåller bland annat morötter, vitlök, curry, gul lök, blomkål(duh), grönsaksbuljong, indier(eller?), kikärtor och vattenkrasse.

Fram till idag i mataffären visste jag inte ens vad vattenkrasse var för något.
Det här är ett rätt kul sätt att göra nytta av lediga timmar.

Bäst för soppfan att den är god:)

(Jag är ledig i FEM dagar nu. Detta är vad människor sedan urminnes tider har kallat för mirakel. Så framför mig har jag fest, ridturer, grillkväll, badutflykt till naturreservat, skansen, träning och en hel del härlig hangout. Oh yes, oh yes, YES!!!)

Update: Blev görgott. Säkert bara för att jag drömde om Jamie Oliver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback