Natten till Julafton



Den 24e December har ännu inte vaknat. Det är mörkt och tyst utanför dörren, och snön ligger stadigt i hög överallt. Den är som redo på att ge oss en vit jul just i år. Om jag står i mitt fönster och ser ut över kvarteret är det en bekant vy med adventstakar i annars släckta rum som erbjuds. Jag hade bara behövt en stjärnhimmel för att skapa bilden av magi om mig den här natten.

Lite försiktiga toner spelas ur små högtalare. Familjemedlemmarna går och lägger sig en efter en, redo att vakna upp med den här alldeles speciella dagen. Granen är pyntad och lyser i sin ensamhet.

Själv vill jag inte gå och sova ännu.
Jag vill vänta lite med att vakna.

Kommentarer
Linn säger:

Fint! Känner igen!

2009-12-24 | 00:51:30
Bloggadress: http://imunwritten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback