Julefriden

Det är Julafton. Vi har ätit Julmat i precis sådana mängder att det blir rester kvar i flera dagar, vi har småplockat godis framför Kalle Anka, vi har skrattat gott och öppnat paket med tacksamhet och förtjusning. Så sitter vi där med fötterna i presentpapper, när min mor plötsligt får en idé. Hon tänker minsann åka pulka. Och det dröjer inte länge innan hela sällskapet engagerat letar upp täckbrallor och tar fram pulkor ur sina skrymslen.

Sen är vi där ute i backen. Det är jag, mina föräldrar, min syster och mina kusiner. Men inga åker mer än, eller så entusiastiskt som, mina kära föräldrar. De ilar nedförbacken i högljudda skratt.

Now that's what I'm talking about.
Hoppas er Jul har varit lika gemytlig som min.










Och god fortsättning för fan:)

Kommentarer
Brush säger:

Mysig bild på oss brush! :)

2009-12-25 | 17:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback