Än idag är det ett mysterium

Det var många veckor sedan då jag gjorde en klart häpnadsväckande upptäckt. Jag åkte Saltsjöbanan mot stan och observerade rofyllt de människor som gick av och på tåget vid stationerna. Efter ett tag dyker en medresenär upp och slår sig ned framför mig, so far so good.

I handen höll han en genomskinlig påse full med halva bananer. Bananer delade på mitten.
Mina tankar gick i högvarv. Vad skulle han med dem till? Om han nu tänkte använda dem till mat, hade det inte varit smartare att dela dem på plats för att undvika att de blir dåliga i värmen? Och om han nu skulle göra mat av dem borde det rimligtvis ha gällt mat till ett större sällskap, men i så fall hade han väl varit lite mer uppklädd?

Frågorna var många och än idag obesvarade.
Marcus föreslog att han kanske var allergisk mot hela bananer, men hur mycket jag än vill uppmuntra hans idé så är den såpass idiotisk att jag låter bli. Mysteriet förblir olöst.

Kommentarer
Isabella säger:

HAHA

2009-08-21 | 17:14:27
Bloggadress: http://ohsostylish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback