Årets första snö

Nu faller den första snön här. Två föregående år har det skett första November, och jag inser när jag observerar detta att min förnöjsamhet över fem extra dagar utan snö nog talar för vad jag egentligen tycker om vintern här i Sverige.
 
Jag vill verkligen inte ha vinter, och jag vill absolut inte bo i Stockholm under vintern. Fuktiga tågsäten, försenade tåg, långa avstånd, tidiga kalla morgnar... Mörker. Det är i och för sig mörkt i hela landet, men det är någonting med stadsmiljö i mörker som gör mig trött. Det känns väldigt rätt att åka till Thailand i tre månader från slutet av Januari, det känns som lyx i öveflöd. Som jag knappt vet om jag förtjänar, men jag föreställer mig att långa dagar i solen med stekta nudla och bananpannkakor kommer att göra mig fridfull.

Åker om 81 dagar. Det är ju bara att blicka framåt och ha som motivation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback