Slow progress

Jag är fan inte friskare idag än igår. Det kan jag lova er. Jag missar dagens lektion och skippar diverse ärenden i utbyte mot att sitta inomhus och ha huvudvärk och skriva uppsats fast det är vackert ute idag. Bitter? Ja, ganska så. Arbetet läggs på hög. Det är kallt som fan i vårat hus och jag är trött. Gnäll, gnäll, gnäll. En måndag som jag tidigt ska glömma, detta.

Tycker ni jag överdriver lite? Här ska ni få se vad jag ska hinna fram till nästa fredag. 

Medicinsk antropologi:
- Läsa två artiklar om reproduktiv forskning
- Läsa två artiklar om kloning
- Läsa två artiklar om virusspridning i fattiga länder
- Läsa två artiklar samt skriva uppsats om kvinnlig omskärelse
- Förbereda frågeställningar inför ett projekt om HIV/AIDS 


Sydafrikas historia: 
- Skriva historiauppsats om Shaka Zulu
- Läsa ca 250 sidor i kursboken i historia
- Göra två inlämningar med svar på på 20 frågor vardera baserat på kursboken

I jämförande politiken:
- Lära mig Japas politiska system
- Lära mig hur kommunistiska och post-kommunistiska stater styrs
- Skriva hemmaprov på ännu okänt tema
- Lära om nya demokratier och hur de styrs

I utvecklingssociologi:
- Skriva prov i hur situationen kan vara för kvinnor i utvecklingsländer
- Skiva sociologiuppsats om 5 problem som kan följa med utveckling (grupparbete med Ronja tack och lov)
- Läsa minst 2 artiklar som ännu ej har offentliggjorts
- Ha prov på allt vi gjort hittills i sociologin

JAG BEGIPER INTE HUR JAG SKA HINNA ALLT. Några utav dessa saker måste jag ju göra för att jag är bortrest en hel vecka efter lovet som börjar nästa lördag. Så allt från veckan därefter behöver jag ligga före i då jag, mamma och pappa kommer att befinna oss i Krügerparken då. Men realistiskt sätt får väl litteraturen från politiken, historian samt utskrivna artiklar följa med på och avnjutas sena kvällar.

MVH/ Ganska stressad tjej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback