Kort om framsteg OCH en snabb analys av Simon Cowell ytlighet

Jag mår bättre idag. Och skolen sken i princip hela dagen för första gången på länge. Och jag har fått tillbaks prover och inlämningar som i överlag har gått bra. Är lite bitter då jag har magkatarrsliknande symtom och därför måste undvika kaffe, socker, vete, alkohol och annat som är roligt - men annars går det bättre och bättre för mig. Just nu sitter jag och läser om kvinnlig omskärelse eftersom att jag ska skriva en uppsats om det ur antropologiskt perspektiv. Intressant men krävande. 

Därför blir jag inte långdragen. Jag insisterar istället på att dela med mig utav min studiemusik:



Jag kollar även på detta:



Och alltid är det samma sak. Någon kliver in, någon som inte passar in idealet för vad skönhet är. Simon Cowell frågar skeptiskt ut personen lite. Folk i publiken höjer på ögonbrynen och fnissar. Sedan gör personen ett fantastiskt jobb och DÅ blir Simon så förvånad! Oj vad spännande att någon som inte är vältränad kan sjunga?! Alla jublar, rättfärdigar sin initiella, ytliga skepsism. Herrejistanes va, att folk aldrig lär sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback