Hälsan först vare här


Printscreen från nyheter24.se
 
Jag var inne på nyheter 24 i en liten stund. För er som inte vet så är det en nyhetsportal på internet som har växt lavinartat senaste åren. Det som lockar mig är debattartiklar som ofta är skrivna utav folk som jag kan relatera till - unga feministiska människor till exempel (men det finns bra mycket motsägelsefullhet i denna portal som även roar sig med att posta kändisfoton med fokus på rumpa, lår och avklätt). Hur som helst, dom har en kategori med artiklar som är märkt "Hälsa". Av ren nyfikenhet klickade jag på det och hittade en artikel som heter "Här är sex positiva saker med kaffe". Eftersom att jag egentligen känner att jag bör sluta med kaffe men inte vill så klickade jag. 

I denna artikel så listas följande fördelar med att dricka kaffe: Motverkar depression, motverkar diabetes, gör dig smartare, förbättrar ditt humör, förbättrar träningsprestation, bränner fett. 

Test: Vilken utan ovanstående fördelar tror ni stod högst upp på listan?

Såklart... bränner fett! Före allt som är relaterat till psykiskt välmående. Bra där. Det är inte sunt att man ska sitta med en kopp kaffe och fokusera på att man eventuellt kan gå ner i vikt utav det. Det ska vara gott. Jag menar, jag dricker det ju inte heller för att motverka deppighet eller för att bli smartare; jag är beroende utav koffeinet. Så till alla er där ute: börja inte dricka kaffe för att bränna fett. Men ni kan ju intala er att ni bli smartare i alla fall om ni inte lyckas motstå beroendet:)

Här hittar ni artikeln





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback