En redig fredag



Igår var en härlig dag. Slutade i skolan före lunch och hade därefter ett par saker inplanerade för kvällen; en vända till Mooi Rivier Mall, och ut med Mardi & friends på kvällen. Vi hade ett par inbokade ärenden i köpcentrumet, nämligen att ta hål i öronen och fixa naglarna. Detta är lite utav en milstolpe för mig, öronen, eftersom att jag har pratat om att göra det i typ tre år. Problemet har varit att det är ruskigt dyrt i Sverige, kanske 300kr per öra, men här kostar det runt 50kr, inklusive örhänget. Så det fanns ingen ursäkt direkt. Jag kan meddela att det inte gjorde särkilt ont, inte har blött någonting och att om 2 veckor visar jag upp det för då har jag fått byta till egenköpt örhänge. Wiho! Naglarna var en grej som jag varit nyfiken på helt enkelt och jag måste erkänna att det är förbannat härligt med starka, tjusiga naglar. Jag erkänner; jag föll för trycket att vara en elegant kvinna. Lyckligtvis kompenserar jag detta på massa andra sätt, t.ex genom att lyckas skada mig i duschen, trampa på glasbitar och annat inte-så-jätteelegant.

Ronja piercade sig också i båda öronen och även Mardi och våran andra jättehärliga vän vars namn jag ej kan stava till gjorde det (Meschi? Hon är i alla fall grymt go). Så när vi fyra väl satt där med våra nya örhängen så fick vi någon slags energikick och bestämde oss för att istället för att äta middag innan klubben så åker vi till en grekisk restaurang och smäller i oss baklava och mjukglass. Väl på klubben beställdes det in vinflaskor och nachopizzor och därefter dansade vi till riktigt skön musik. Det finns en klubb här som heter Mystique som har en väldigt behaglig och avslappnad atmosfär. I Sverige upplever jag att klubbar är en tävling om vem som är snyggast samt att man aldrig får dansa ifred för att alla vill ragga på alla. Här kommer man som man är, dansar hur man vill och får vara ifred men kan prata med vem man vill om man känner för det. Väldigt bra. Det enda negativa är att alla röker som tokar så alla klädeplagg luktar illa. Annars är det inte illa pinkat att kunna köpa en flaska rödvin för 20kr, just saying.

Nåja. Bra fredag. Idag vaknade jag upp sjuk med halsont, huvudvärk och snörvlig och kan se fram emot en dag med 6st stenåldergamla böcker från biblioteket som handlar om Shaka Zulu, en gammal kung som plöjde sig fram genom sydafrika under 1800 talet och ställde till det ganska rejält. Jag ska skriva en uppsats om honom. Jippey. Fick dessutom ett sms precis D'lishe, en tjej från skolan som vi har börjat hänga lite med, som bjudit oss på brai (Sydafrikansk grillning) på en farm. Vi har längtat efter att få gå på brai i sju veckor (alltså sedan vi kom hit) för att det är så omtalat, och nu timar jag in att vara sjuk den dagen. Känns mindre skoj.. Nåja.

Ha en skön helg!

Beundra mina fagra naglar:
 
 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback