insomnia

Jag har svårt att sova. Först var det dygnsrytmen som var problemet. Sedan ovissheten över mitt betyg och CSN. Och nu? Resfeber. Flyttfeber. Jag delar mitt rum med kartonger, en halvrensad bokhylla och mitt nattduksbord är en pinnstol eftersom att jag sålde det riktiga. Det är dags, så snart, om bara ett par dagar. Två dagar till på campus. 10 dagar till i Sverige.

Det är svårt att sova hur trött jag än må känna mig. DÄRFÖR så kollar jag på allt jag kommer över sent inpå nätterna, ända in i morgonen. Första prioritet är Raising hope, hart of dixie, bates motel, keeping up with the kardashians och girls. Men utöver dessa så har jag även roat mig med Brooklyn nine-nine, solsidan, trophy wife, ett par avsnitt av cougar town samt särskilt utvalda saturday night live. Jag har även läst i arkiven på mina favoritbloggar samt spenderat en hel del tid med att göra specifika och mindre specifika "att göra" listor i olika syften.

Detta gör jag medan Sverige sover. Frågor på det? Inte? Bra, då tänker jag ta mig friheten att svara på en listjävel jag hittade i hanpee's arkiv.

BRUKAR DU KOMMA I TID:

På campus är jag alltid runt fem minuter sen överallt. I Stockholm måste jag ju time:a en buss och då brukar jag i överlag vara i tid eftersom att bussen skiter ju i vad jag har för grejor jag vill fixa med.

HAR DU BRA KONDITION:
Nej. Jag tränar regelbundet nu för tiden så den är väl inte usel, men knappast särskilt imponerande..

NÄR BLEV DU FOTAD SENAST:
Igår så tog jag ett exotiskt webcamfoto till blöggen.

HUR KÄNNER DU DIG NU:
Trött och allmänt konstig. VADDÅ FLYTTA PÅ LÖRDAG? och aldrig mer bo i Växjö?!

VANLIGASTE FÄRG PÅ DINA KLÄDER:
el gronto della baraccos. Jag vet ej.

KAN DU LAGA MAT:
Jag är en recepttrogen person, men ja.

VAD PLUGGAR DU:
Internationell Samhällsvetare globala studier - fred och utveckling.

BLIR DU BRA PÅ KORT:
Njaee... Bara om jag gör mig till.

NÄR OCH VARFÖR GRÄT DU SENAST:
Nyss rann en liten tår men det var inte för att jag var ledsen över något som hade med mig själv att göra?

VAR DET PINSAMT ATT SVARA PÅ DET:
Smått.

HADE DU EN BRA KVÄLL IGÅR:
Yes, umgicks med the man, käkade frozen yogurt, pannkaka, drack lite öl och såg en och en halv bra film.

DIN FAVORITDRYCK PÅ MORGONEN:
Vatten och kaffe. Juice är för starkt, sade mesen och skämdes.

ÄR DU NYTTIG:
Jag äter förvisso nyttig mat och gör tokiga grönsakssmoothies som morgonrutin och ibland även om aftonen, men jag har extremt kassa rutiner och är sockreberoende till den grad att jag slukar onyttigheterna hemma i ett nafs 

HAR DU NÅGONSIN HAFT NÅGOT JOBB:
Tehandel och second hand butik bItcheZ.

ÄR DU BLYG:
Ibland. Men nej.

VILKEN TID GICK DU UPP IDAG:
14.20- somnade runt 05-06 dock.

VILKET TV-SPEL SPELADE DU SENAST?
Ehhh ofta du undrar det.

HUR MYCKET KRÄVS FÖR ATT DU SKA BLI FULL?
Tre glas vin, tre öl .Inte jättefull, dock.

HAR DU SPYTT OFFENTLIGT?
Om utanför min ytterdörr mitt i natten räknas...

JAG SOVER:
?

VAD SA DU SENAST?
Vi hörs snart tack för ikväll det var jättemysigt. ;);)

VAR DU PÅ FESTIVAL I SOMRAS?
NEj. Jag orkar inte med festivaler. Det är någonting med precis allt som har med dem att göra som inte lockar mig.:)

VEM RINGER DU NÄR DU ÄR ARG/LEDSEN?:
Systerknyster om jag befinner mig i Växjö. 

VAD SKULLE DU BEHÖVA NU:
Sömn sömn sömn sömn sömn,,

HAR DU SNYGGA SKOR:
Ja men inte till vardags. Jag är kass på att shoppa bra saker - and that's a fact.

VAD VAR DET FÖRSTA DU SA I MORSE:
Klockan är ett..ska du inte gå upp och plugga innan mattecentrum?

HAR DU SOVIT I DIN EGEN SÄNG INATT:
neeeejjj.

HAR NÅGON ANNAN SOVIT I DIN SÄNG I NATT:
I FAN HELLER

HAR DU KÖRKORT:
Tänker ofta på hur mycket jag faktiskt INTE har körkort.

ÄR DU ENSAM NU:
Yiz butt nott in the appartemente.

VAD SER DU FRAM EMOT MEST DENNA VECKA?
.............. tacokväll?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback