en lite försenad lista om det föregående året

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Uppträdde med sång inför publik, besökte Tanzania (där jag besökte FN och lunchade med en advokat som sysslar med efterskalvet av folkmordert i Rwanda), åkte till Öland, träffade Kungen, började gymma, såg en vän uppträda på Dramatens scen, gick på proffsmingel och var sjukt obekväm, gick på bal på ett slott, blev inlagd akut på sjukhus för operation, var på reklamfilmscasting, käkade carbonara i Oslo. 



Jag och roomie påväg till balen.

Jag och min partner in crime efter våran lille spelning.

Hur har ditt 2013 varit?
Inte särskilt stabilt. 

Blev du kär i år?
Fortsatte att vara kär!

Vilket datum från 2013 kommer du aldrig glömma?
Vet inte om jag kommer komma ihåg det hela livet men natten till 18e oktober var då jag fick åka in för att operaras och det kommer nog sätta sig i huvudet ett tag.


Maji-Moto (en oas ute Tanzanias ökenområden)
 
Herren på teppan.

Vad är din största framgång 2013?
Att det jag genomfört i skolan har gått bra men att mina beslut att skjuta upp ett par kurser också har varit mycket bra. 

Bästa köpet?
En riktigt bra vinterjacka för 150 kr är en bra deal. Näe alltså, egentligen så kan jag inte minnas att jag köpt särskilt mycket vettigt, eller särskilt mycket alls.

Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra och mat - skitkul svar i CSN-anda. 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag har en hel del människor omkring mig som gör mig glad och gör mitt liv roligt.

 Kokar Afri-cafe (vilket bara är gott i Afrika)

Los parentos i Oslo!

Vilka sånger kommer påminna dig om 2013?
Hey brother - Avicii, Just give me a reason - Pink, en sån karl - Agnes, Resolution - Matt Corby...

Vem har du umgåtts med mest?
Pöjkvännen,

Vart reste du under 2013?
Oslo, Öland, Resö, Skövde, Tanzania. hehe..

Är det något du saknar år 2013 och vill ha 2014?
ABSOLUT, många saker. Det här var ett jävligt torrt år rent ekonomiskt och pga detta även nöjesmässigt. Dessutom har det var turbulent i många relationer till andra människor vilket har tärt inombords i kombination med stressperioder.

Texas-sittning tidig sommar (underbar kväll).
 
 
Min älskade baba på besök (äkta vänskap rostar inte, även om det var två år sedan sist)

Vad gjorde du på din födelsedag?
Herregud, jag minns inte?

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Ja, men alltså så är det ibland. Utan resan till Tanzania hade jag sett det här året som oerhört blekt.

Vem saknade du?
Min syster och jag ses för sällan.

 

Pride-fest! 

De bästa nya människorna du träffade?
Wieke borta i Tanzania är en person som jag hoppas hålla kontakt med. 

Vad vill du säga till dig själv inför 2014?
Det här året blir en höjdare. Du vet vad du har lärt dig. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback