Our little cottage

Nu tänkte jag ge er en liten mini-tour om hur vi bor här borta.

Först vandrar man i dessa villakvarter med perfekta klippta gräsmattor och alla enorma villor som har både grind i dubbla lager samt vakthundar (som oftast är snälla, dock).


Sedan kommer man innanför våran grind och går till baksidan. Då hittar man Charlie och Benji. Och i detta fall även Ronja som var "sjuk hemma och la sig i bikini i solen" när jag gick till skolan och slet. Hmm.. Skoja, hon mådde inge bra på morgonen men blev bättre. Och jag slet inte i skolan.


Såhär ser det ut vid våran ingång, till vänster i bild. Vi tvättar i deras tvättstuga som ligger rakt över. Där finns även två papegojor, en grå Jako samt en grön. Båda väldigt fina. de kan härma han som äger huset som han låter när han svarar i telefon, de kan låta som rinnande vatten, gnisslande dörrar, ringande telefoner med mera. Jättekul när dom sätter igång runt sex på morgonen.


Såhär ser köket ut. Jättemysigt att vi har Tv också faktiskt. Många program här är på engelska eller textade och de tar upp aktuella inrikesämnen. Mycket om rasism. Just nu är det en dramaserie som handlar om landsägande, 1913 så genomförde man en lag där alla svarta i landet bara fick 7% av markerna medan de vita fick dela de övriga 93%. Ni förstår, det är intressant!


Hela rummet i övrigt består mest utav den här gigantiska soffgruppen.


Taket är gjort i gräs samt högt. Lite konstig belysning för att plugga i men annars ballt.


Går man igenom valvet kommer man till sovrummet. 


Och såhär ser det ut. Min säng är den till höger. Mittemot sängen till vänster ligger badrummet, och bakom mig finns ingången som ni såg i början av bildspelet samt några stora garderober. Bra med utrymmet här faktiskt, skönt att röja undan resväskor och sånt så man slipper bo i röran.


Badrummet är inte så lätt att fota, var tvungen att höja kameran för att få med något över huvudet taget men här har ni det iaf. Det är rent och så, men dusch vore kul. Fönstrena vätter ut mot innegården.


Ja, där här ni det! Våran mysiga cottage. Det finns gott om filtar till vintern och det ligger 15 min från campus, vad mer kan man begära. Nu sitter jag här och har druckit en enorm smoothie på mango, banan, äpple, selleri, dadlar och färsk juice. Köket hade jättelite grejor när vi flyttade in så vi har fått köpa en del redskap och då passade vi på att slänga med en mixer. Eheh. Ska bara börja gå till det där jädra gymmet nu också...

Här ser ni bildbevis på min hälsosamma lifestyle (äter toast och våfflor övriga timmar på dygnet):
 

Kommentarer
Sara säger:

Ser sjukt mysigt ut! Önskar jag kunde komma och hälsa på!

Svar: Det önskar jag med:D!
Annika

2014-02-05 | 19:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback