Ruttet fårfett


Såhär ser jag ut idag. Jag måste medge att jag är rätt glad över min topp - när vi var i Johannesburg så fanns där en butik som hade unga designers plagg till salu så att de skulle få en chans att komma in i markanden. Och denna fall jag pladdeplask för, cool och cool. 

Jag har brutala humörsväningar just nu vilket beror på att jag är en hysterisk kvinna. Nej, skoja, det beror på att det är omtumlande att vara utbytesstudent. Skolans WIFI slutade fungera idag och jag reagerade kraftigt, satt och svor högt på svenska, ensam i binliotekskafeterian och jag lovar att hade ni sett mig där och då hade mina ögon varit mörka av ilska. Det är ena sidan, man är känslig och lättstressad. Å andra sidan är det så oerhört vackert väder här, vi börjar få en riktigt trevlig relation till värdparet, plugget går bra och igår hade vi gäster över på middag, Mardi tog med sin vän Marishka hit. Vi åt Indisk Korma, gjorde eget naan bröd och avslutade med en fantastisk bananefterrätt. Det var en av de bästa kvällarna hittills.

Så jag har det bra. Jag är pendlar bara mellan olika känslotillstånd. Jag är så oerhört glad att Emil kommer hit om drygt en vecka - känns overkligt - och nu ikväll ska jag och Ronja ut och äta för det är Valentine's så det är mycket folk och livemusik. Jag peppar med ostchips och hör och häpna, en Sydafrikansk öl som heter Black Label som rekommenderades till mig i spritbutiken (där dom såklart absolut aldrig kollar leg). På ölen står det att "Champion men deserves champion beer" så jag antar att när jag frågade damen i butiken trodde hon att jag var en atletisk herre som skulle dricka öl under min pension efter en lång karriär inom sporten. 

Till er som tycker om inlägg som väcker tankar så får ni gärna gå in här under morgondagen. På väg hem från skolan idag hände en sak som jag tyckte var väldigt olustigt (observera att jag inte var i fara) och som är relaterad till Rasfrågan, som är ett väldigt känsligt men samtidigt ultraaktuellt ämne i just detta samhälle. Ni anar inte vad man får höra alltså..

Hoppas nu ni har en bra kväll. En särskild hälsning till farmor, farfar och mormor som jag har fått höra på ryktesvägen är här inne och läser. Det gör mig väldigt glad! Kram på er.


 







Kommentarer
Anonym säger:

Jag har två kommentarer:
1) Vilket fluffigt hår!
2) Jag gillar reflektionen om ölnamnet och vad kvinnan i spritbutiken "antog" att du var..!

Tack för att du ger mig en värdefull inblick i ditt liv där borta på andra sidan jorden <3

Svar: Glad att du uppskattar det bullis<3 Och ja, håret mår faktist ganska bra av hinkduschandet;)
Annika

2014-02-16 | 22:19:40
Bullis säger:

ursäkta.. glömde skriva vem den ovanstående kommentaren kom ifrån ;)

2014-02-16 | 22:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback