På förfrågan: En grå Jako på promenad


Min kamera ska alltså "filma i HD" men antingen är jag dum i huvudet rent inställningsmässigt eller så var det en fet lögn. Story of my life.

När jag berättade för mamma och pappa på skype igår att den ena fågeln faktiskt tar sig friheten att promenera fritt i trädgården så efterfrågades genast en video. Praktiskt nog så bestämde fågeln sig för att ikväll var en fin kväll för att ta en liten vända i trädgården så han vandrade förbi oss, poolen, över gräsmattan och klättrade upp på en utav stolarna i trädgården. Där satt hen en stund (jag vet inte könet, fattar ni hen-motståndare nu att det finns en praktiskt logik anvädning utav ordet? Tackar) innan hen blev rastlös och stal Ronjas bläckpenna som blev brutaliserad. 

Det är faktiskt väldigt mycket som händer här på dagarna. Imorse fick hundarna spjuck och badade vilt i poolen, den enda stal bollen, den andra slängde sig efter och morgonen fick helt enkelt lov att påbörjas till ljudet ut av plask, skall och diverse grymtanden. Benji (labradoren) brukar efter sitt bad gnida sig mot utsidan av vårat hus, ska fota någon dag för man ser en tjock, smustig rand längst hela väggen där han brukar torka sig. 

Jag mår så bra av djur. När Benji kommer och dregglar i mitt knä och jag säger "förhelvete Benji, flytta på dig" så roas jag ju mest egentligen och tycker det är helt förtjusande att djuren hela tiden vill vara nära och mysa. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback