Mitt schema och North-West's skolsystem

 
Jag sitter bibblan och utbildar mig för fullt till en Sydafrikansk raketforskare, men jag tänkte  att ni kanske är lite intresserade i alla fall av hur mitt schema ser ut här nere när jag inte sitter och käkar (det är det jag gör när jag inte är i skolan), så jag avbryter mina studier kortfattat för att dela med mig. 

Monday
8.15 Comparative politics
Tuesday
08.00 Sociology of development
11. 10 South African History
Wednesday
14.00 x2 Comparative politics
15.50 x2 South African history
Thursday:
14.00 Sociology of Development
15.50 Medial Anthropolgy
Friday:
9.10 Medical Anthropolgy

♦ Samtliga kurser är på A och B level, vilket motsvarar år 1 och 2.
♦ Samtliga kurser är 12 eller 16 credits, vilket innebär 120 respektive 160 studietimmar per kurs. 
♦ Till varje kurs medföljer en Study guide. Där i finns information om kursen innehåll indelat i Units som representerar varje veckas innehåll. Till varje unit finns angivet läsmaterial, vilket ofta även finns bifogat redan i slutet utav study guiden eller på våran webportal efundi, samt övningsuppgifter och eventuella instruktioner till tillhörande prov eller inlämning. 
♦ I Study guiden finns Assessment angivet. Det är hur många procent diverse delmoment i kursen bidrar till slutbetyget. Efter terminen med klasstester, quiz:er, inlämningar, presentationer och grupparbeten så har vi även tentaveckor i Juni. 
♦ Lektionerna går ofta ut på att läraren antar att man har läst sitt material, vilket också innebär att i vilket delmoment som helst så kan läraren peka ut dig och ställa en specifik frga. 

Jag tyker att det är ett ganska smidigt system även om det är mycket att hålla reda på såhär i början när man är ovan. Idag har jag delat upp det så att jag ägnar mig helhjärtat till politik, och i helgen avser jag att läsa hela nästa veckas antropologi. Jag vill ligga före i studierna när Emil anländer nästa lördag. 

Jag återkommer med information om vad kurserna handlar om mer specifikt.
(Inte för att jag tror att ni bryr er. Jag vet att ni bryr er. Ni törstar efter att få reda på vilken kunskap jag kommer ta med mig hem till Sverige. Jag ska bil en colonialist i mitt eget land och skörda samhället med exotiskt och främmande information. Nu vet ni vad ni har att vänta er. Hejs)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback