Måndag: 2 veckor i Sydafrika nu

Status: Nu är det varma vattnet inte brunt över huvud taget (!) vilket är fascinerande för igår var det värst. Dock är det kalla vattnet värre idag. Men det är ju positivt att någon verkar vara igång och mecka med rören.

På grund utav att jag har fått ett väldigt jobbigt besked samt är sjuk så vill jag helst låsa in mig hela dagen. Jag är yr i huvudet och tror att fokusen kommer vara svår att upprätthålla. Meeeen idag måste jag lägga manken till för att imorgon ska jag lämna in min första essay här. Det är en historisk essay där jag ska sammanfatta en del utav en bok som handlar om Sydafrika på den tiden då människan utvecklades till homo sapiens. Det knepiga är att jag har ingen aning om hur lång den ska vara eller vart den ska lämnas in samt att några sidor fattas i mitten utav boken. Jag har en känsla utav att dessa sidor spelar roll, så jag hoppas att ingen hinner före mig att låna upplagan på biblioteket för att läsa dessa. 

Det andra arbetet denna vecka är lite mer low key men faktiskt väldigt fånigt; vi ska som en del utav vår sociologikurs om utveckling måla en poster om vad utveckling innebär för oss. Vi ska alltså klippa och klistra som obligatorisk uppgift i en universitetskurs, sedan ska vi presentera denna för hela klassen på torsdag. Det innebär att hela första veckan i den här kursen ägnas till just denna poster - jag vet inte om min kreativa ådra är vaken men å andra sidan så tror jag att idéerna ska rulla fram när vi väl kommer igång.


Livet som utbytesstudent är alltså inte bara glamour (vilket jag inte tror att ni trott någonsin förvisso) utan också faktiskta studier. Jag tycker om att lära mig, men jag tycker inte om vägen dit. Opraktisk egenskap är jag först att erkänna.

Hoppas ni känner er mera piggelin denna måndag än jag gör och ha det så underbart. Jag ska gräva ner mig i the new history of south africa och skriva en essay som gör att min lärare Charl fullkomligen häpnar.

Ciao!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback