Några korta stycken till er som vill läsa

Idyllen.

♦ Idag är vattnet ännu brunare, och det är även brunt i husägarens byggnad. Och hos grannen. Ingen verkar bry sig här riktigt utan duschar och tvättar som vanligt, men husägaren (ska nog kalla honom Org framöver för det är hans namn) sa att vi får köpa dricksvatten ett tag. Jag passade på att tvätta håret hos frisören när jag ändå klippte mig för att fördriva tid då Ronja var på nagelsalongen och damen som arbetade där tog okristligt lång tid på sig. Det visade sig att det skulle ta 1½ timme att tvätta mitt hår samt klippa mina toppar, jag hade tre olika frisörer samt fick håret tvättat i hela tjugo minuter av oklara skäl. 

♦ Jag tog min första egna promenad till Mooi River Mall idag. Det är 2-3km enligt google maps, en bit att gå i värmen som idag steg upp till 30 grader. Men av någon sjuk anledning så behövde jag fylla på mitt Internet efter endast 5 dagar. Någonting gör att min data dras väldigt fort och det betyder också att jag kommer att sitta mindre vid datorn här hemma och utnyttja skolans wifi istället; jag hade hoppats på att slippa släpa runt laptopen för mycket men det blir för dyrt att ha internet här hemma. 

På vägen till Mooi River finns följande texter på skyltar:

"Drugs = Death" 
Illustrerat med en bild på ett ansikte som är hälften människa hälften skelett.

"WARNING. You are now entering a high crime area" 
Vilket innebär att man inte ska gå hem längst den vägen på kvällen. Don't worry dock, shoppingcentret stänger innan mörkret faller.

"Child in distress?" 
Illustreras med glada barn som leker men det står ett telefonnummer som jag antar att man ringer för att anmäla att något barn far illa. Det är ju bra. 

♦ Det här kvarteret är extremt idylliskt och en sak roar mig lite extra. När man går hem en eftermiddag, precis då hettan har lagt sig och eftermiddagssolen skiner, så är det många här som tränar. Men det är inte vilken träningsform som helst, utan.. GÅNG!  På något vis så är det höjden utav medelklassens hurtighet med rosa och persikofärgade träningskläder och skärmkepsar, gåendes med kvicka små steg längst med vältrimmade gräsmattor som vattnas till synes dygnet runt. När barnen är ute och cyklar så cyklar föräldrarna brevid, tätt in till, en påminnelse om att vi är i en skyddad zon i ett osäkert land. 

Det var dagens. Jag har tyvärr inga bilder att bjuda på idag men ikväll blir det ut och klubba och kanske smyger småkameran med för att dokumentera det som förhoppningsvis blir ett litet äventyr. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback