Jag tror att min lärare tror att eleverna är hans kompisar

Dagens ansikte!! Skoja, det är mitt ansikte varje dag. Ny klänning, dock. 

Idag hade jag lektion i Comparative Politics. Det är ett utav de ämnen jag har valt och kursen lär ut metoder för att jämföra politiska system med syftet att få en tydlig bild utav vad särskilda system har för påverkan på sin befolknings livskvalité.

Här på North-West University så har man antingen 50 min lektion eller 50 x 2. Min politiklektion idag var dubbel och på schemat så står det vad som ska hinnas med under vardera lektion. Idag stod det en hel del på schemat och jag satt med pennan i högsta hugg för att anteckna diverse viktiga ting som kanske kommer på klasstestet om ett par veckor.

Jag vill nu berätta för er några utav de saker som min lärare, Pieter, delade med sig utav idag.

"All the doctors are playing golf this afternoon"
"I was watching the Graham Norton show last night, because Kiera Knightley was a guest. I am a big fan of Kiery Knightley, I never miss anything she's in"
"Sweden! ABBA is from there, right? And Roxette. I used to like Roxette when I was young"
"So Friday is valentine's day? All the boys in here seem to think it is not a tradition but a money-making day, and the girls say ooooh I want my teddybear, heheh"
"You are becoming too smart"

Jag sitter här nu och kikar på dagens anteckningar och noterar att på 100 minuter spenderade i klassrummet så hann vi med 2 power points som endast bestod utav begrepp i punktform. Som han kappt förklarade eftersom att han var upptagen med att diskutera helt irrelevanta saker. Bättre då på min historialektion strax efter där vi fick se en video på en ursprungsbefolkning som gör eld och sedan röker på. 

Min akademiska hjärna är helt mosad efter att ha skrivit historiauppsats under förmiddagen men jag tänkte att jag ska återkomma hit en vacker dag och berätta för er lite kortfattat om de övriga kurserna jag läser. Skämt å sido så är tre av fyra hittills väldigt intressanta.

Dagens bästa: Telefonsamtal med syster.
Dagens sämsta: Möjligtvis min lunch. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback