Harmonin

Vill bara förklara att det här är ett dårhus. Jag vaknar minst en gång per natt av att hundarna får tuppjuck. Dom börjar skälla hysteriskt och ibland så flyttar dom runt saker här utanför. Jag har inte vant mig vid att sova här ännu så jag slits ur min sömn och vaknar förvirrad. 
Varje morgon, runt 06, börjar fåglarna. Och papegojorna. Duvorna och liknande svensson-fåglar sitter i träden kring huset och göra samma melodi om och om och om och om igen. Det går "dudu - dudu- dudu" oavbrutet hela dagarna. Papegojorna mittemot, typ 10m från min säng med bara en tunn trädörr mellan, skriker. Alltså den gröna försöker härma hundarna som skäller så tänk er ett hundskall men extremt gällt och högt, helt hysteriskt under en lång stund. Den gråa är också aktiv. Just nu sitter den och kuttrar gulligt en sekund sen brister den ut i att låta som en ringsignal och börjar därfter prata. Ibland ropar den på hundarnra "Charlie, come!".

Imorse fick jag hejda min impuls att ta buren och springa in i värdparets hus, med fjärdrar flygandes och panik i fågelns ögo och bara vråla "I CAN'T TAKE IT ANYMORE PLEASE!". Jag föreställer mig att jag skulle spika fast buren i golvet i deras sovrum eller något annat överdrivet och dramatiskt...

Ja. Sådana här morgonar där man har varit uppe sent efter en trevlig kväll med vänner så vill man ju vakna harmonisk. Men jag somnar med hörlurarna i för att stänga ute alla ljud och jag vaknar förbannad.

Här får ni bilder på källan till ren ondska:
 
 
 Psst.. Visste ni att? Idag flyger Emil till Sydafrika!!! 
Han ska vara i Kapstaden en vecka med en vän innan han kommer till Potch och jag försöker verkligen intala mig själv att det är bättre att jag stannar här och kommer före i plugget så att vi har mer fritid när han anländer. Plus att det är kostsamt att flyta till Kapstaden för bara några dygn och dom pengarna kanske kan användas när han och jag t.ex hyr bil här. Lyllo er som får höra hur jag resonerar. Måste vara fascinerande. Ha en bra fredag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback