en fullspäckad dag



Idag har varit en solig, fullspäckad dag. Ronja var i skolan före mig idag så jag tog det lugnt hemma förvisso, men sen var det långklänning på och plugg som gällde. Det är mycket att hålla reda på i de fyra kurserna men jag tror det börja klarna lite hur man ska gå tillväga, trots allt. Sedan var det lunch på skolkafeterian, nån biffröra med ris som jag helst aldrig äter igen. Faktum är att jag återhämtade mig ifrån den måltiden genom att gå och köpa ham and cheese toast. Oops.

Nåja, ska inte bli detaljerad, såhär var det: Efter skolan så mötte vi upp Mardi på botanical garden för att gå på konstutsällning. Det skulle serveras skumpa och vara bra så vi hakade på. Konst är ju inte så mycket för mig. Eller, man kan inte generalisera så men just konstutsällningar blir jag väldigt fort rastlös på så jag vandrade runt i den botaniska trädgården och fotograferade större delen av tiden. Sedan satt vi på gräset en stund och därefter var det en till utsällning på campus gallery som ligger i biblioteksbyggnaden, det var en kvinna som hade byggt saker med städredskap. Oklart vad jag ska säga alltså... det serverades rödvin och jag spatserade runt och försökte förstå sambandet i utställningen. Å ena sidan var det fyra sopkvastar som representereade en familj, å andra sidan var det en formation utav strykjärn som formade en lotusblomma. Efter denna tvetydliga upplevelse avrundade jag och Ronja med middag ute innan vi vandrade hem. Italienskt - gott. 

Jag tycker verkligen om dagar som är såhär varierade. Det är ju alltid kul att prova nya saker och sällskapet är gott och vädret var perfekt idag så jag njöt verkligen. Jag har i övrigt insett att det blir en jäkla massa studier nu framöver, och även i helgen. Min första inlämning är på tisdag i Historia och jag har inte ens fått tillgång till något material ännu för det är slut på skolan. Yadda yadda, det blir bra. NU KOMMER BILDER - med text!:D

I förmiddags så fotograferade jag dessa skönheter, papegojblomma som de kallas i svensk folkmun. Den har varit en favorit länge och det är inte illa att plötsligt ha den i trädgården. 


Ronja at campus efter lunch.

Tropikerna? Bahamas måhända? Neeej, campus.


Vi fotade lite innan utställningen.


Analyserar någonting i fotona. Konstnären heter Johann du Plessis. 


En härlig samling entusiaster. 


En färgrann växt. 


Ladies.

Detta är Lovers lane, en passage mitt på campus som man garanterat passerar minst en gång om dagen. Tydligen så ska man gå och hålla hand med den man älskar här, och ifall ett löv faller ner på handen ska man gifta sig. Ja ni ser vad härligt.


Ska slå oss ned en stund innan den andra utställningen. Bilden är missvisande för det var jättemycket folk ute vid denna tidspunkt men jag lyckades undvika allesammans på fotot.

Konst. Ja, dessa golvmoppar representerade olika frisyrer. På tjejer. Där nere. Om ni ni förstår. 


 

Kommentarer
Bella säger:

Hahahahaha konstutställningar </3

2014-02-06 | 22:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback