Waterfront

Idag begav vi oss till waterfront. Benäget under bergen finns denna hamn med trevliga båtturer, restauranger samt ett shoppingcenter för den sugne. Vi strosade omkring en del, sedan tog jag och pappa en båttur en bit ut i hamnen och fick den stora äran att se både sälar och ett par pingvinungar. Senare under dagen tog vi en buss som åkte runt i staden, bland annat upp till Table mountain samt längst stranden vid Camp's bay  -sistnämnda blev vi så förtjusta i att vi åkte tillbaks nu på kvällen och åt middag.

Sköna livet här! Denna eftermiddag var det dock kallt och Imorgon ska det vara rätt trist väder också, så våran plan är att åka längst kusten senare i veckan och kanske ta oss en sväng till Stellenboch imorgon för att kika på lite vingårdar.

Haa det gott!

Utsikt i hamnen.


Vy från båtturen.


Ett par sälar som chillar.


Talble mountain i mitten, Lion's head till höger.


Paus på ett hipstercafé. Gottigott. 


Jaha, i Cape town får man inte åldras alltså..


Staden är inte bara mysig. Finns ett stort område med trists, enorma byggnader som till stor del ägs utav mäktiga banker.
 

Kommentarer
Erika säger:

Hallåååå!Bara för att jag läser din fantastiska blogg så ska jag nu vara en duktig bloggläsare och kommentera :D Jag tipsar dig och La familia att besöka Bo Kaap i Kapstaden. Ett mycket härligt område i Kapstaden där den indonesiska befolkningen (?) slog sig ner. Usch jag vet inte om jag ljuger här men det är iaf ett område med massa fina färgglada hus! Vi bevittnade ett bröllop när vi var där! Sen finns det ett jättens café/charkuteri nära Waterfront på Main Road (?) Kaféet heter Giovannis. Bästa kaffet + att det går att köpa Wasa knäcks där :D Hoppas Kapstaden visar upp sin finaste sida för er! Kram

Svar: Heej! åhh nu prickade du rätt - vi har försökt hitta namnet på det området! Ska åka dit om ett par dagar tänkte vi, har lite kuståkeri inplanerat imorgon:) Tack för tipsen. Vi har det verligen bra här - sjukt coolt stad? Hoppas Bryssel är underbrt:D kram!
Annika

2014-04-02 | 08:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback