Mina sanslösa koncentrationssvårigheter & Valborg

Jag har verkligen haft det besvärligt med koncentrationen på sistone. Följande saker har jag gjort medan jag har vräkt i mig en liter spenat- och mintmoothie och en kopp kaffe den senaste halvtimmen:

♦  Påbörjat men ej avslutat ca 3 blogginlägg på olika teman
♦ Kollat min mail säkert 5 gånger
♦ Läst en halv artikel om post-development theories
♦ Läst 10 sidor om fördelarna med Fair-trade
♦ Börjat läsa faritrades verksamhetsberättelse
♦ Chattat med diverse olika personer på facebook om olika ämnen
♦ Kollat min mobil flera gånger
♦ Bytt musik i omgångar
♦ Avbrutit för att diska i omgångar
♦ Planerat inför framtiden
♦ Mailat en lärare

Jag måste börja göra EN sak i taget. Men det är så extremt svårt, jag vet inte vad det är för energi jag har eller om det bara är brist på disciplin, men nyss när jag försökte fokusera på en och samma text kom jag på mig själv med att sitta här och studsa på pallen.

Där hemma är det ju Valborg.
Jag minns att 2008, kring gymnasietiden, då hade vi en fantastisk valborgsfest hemma hos mig. Vi var ett gäng goda vänner och fler och fler bara dök upp, det dansades och skrattades och roades och det är bland mina käraste minnen ifrån den perioden i mitt liv. Ingen Valborg i Växjö lyckades leva upp till den kvällen riktigt, men ibland är det ju bara kul att få ha såna toppenkvällar i minnet. Bilden nedan är ifrån Valborg 2009, det var också en riktigt fin kväll och jag inser ju att det aldrig blir så igen. Folk har hittat nya liv, vänner, vägar och det är lite sorgligt men också så det fungerar.

Hoppas i alla fall att ni där hemma får en toppenvalborg. Jag tänkte införa traditionen här och tända en stor brasa i trädgården, men sedan insåg jag att bananträden kanske tar eld då och det vore ju trist..

 



Kommentarer
El Sebbelito säger:

Wow, jag såg inte alls arg ut...eller? xD

2014-05-04 | 12:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback