Matvanor och min fight med Ibert

 
Sedan jag kom hit så har jag relfekterat lite över matvanorna i landet. Eller okej, matvanorna här i Potch. Jag var precis och handlade grönt och frukt (OCH ett par påsar chips, ska ej hymla) och tänkte då att jag skulle observera lite vad folk köpte för något. 

I varukorgarna finns oftast:

♦ Minst en läsk
♦ Minst en påse chips
♦ Minst en chokladkaka (gärna tre)
♦ Minst en förpackning mikromat eller färdigmat
♦ Minst en hög kött 
♦ Vitt bröd
♦ Gärna majonnäs

Varför berättar jag nu då detta? Svar: INGEN aning. Tycker det är intressant bara. Det är jäkligt mycket snabbmat, färdigmat, tillsatser, icke-ekologiskt och kött här borta. Jag är ju knappast någon hälsoguru själv, men det känns lite oroväckande och inte så aptitretande. 

För övrigt har jag ett bråk med Ibert just nu (grå fågeln) eftersom att jag var generös och släppte ut honom och nu insisterar han på att gnaga sönder plasten på hundarnas matburk. Det som är ganska coolt är att när jag säger "Ibert, up!" och pekar att han ska gå därifrån så lyssnar han och rör sig sakta uppåt till burtaket igen; fast han är lömsk och försöker sig tillbaks så fort jag vänder ryggen till...

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback