Ensam i SA

Nu har Ronja åkt i väg på äventyr - oklart exakt hur länge men förmodligen i över en vecka. Det är underligt hur snabbt man vänjer av sig vid ensamhet - jag har ju faktiskt inte varit ensam på tre månader mer än några timmar hit och dit och det känns lite underligt?

Jag har alternativen att åka någonstans, men sanningen är den att jag inte har några stora mängder CSN kvar och därför så känns det bättre att spara pengar så att jag har lite över i sommar. Upptäckarådran i mig är starkt emot den mogna ekonomiska ådran i mig, men jag menar.. jag avskydde förra sommaren eftersom att jag var pank som en kyrkråtta. Nu vill jag åtminstone ha råd att åka tåg till mina vänner i landet och hitta på lite grejor. Men det innebär också att jag indirekt har fattat beslutet att mina restrerande två månader i Sydafrika blir jag kvar här i Potchefstroom, med undantag för mindre utflykter. Det finns så mycket jag egentligen vill upptäcka - och när jag försöker klura ut vad som är bäst i längden så vet jag inte. Det är klart att jag kommer kunna ångra att jag inte åkte omkring ännu mer, men pengar är inget som dyker upp ur intet heller så det är nog bara att acceptera att det blir ganska så lugnt nu ett tag.

Anyway...  Ni får en bild på en geopard.  Det var ju äventyrligt nog för att täcka några veckor, bara det. Jag är hellre ensam än i sällskap av en sån, i alla fall.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback