i mitt huvud idag


(Ja, det där är min tänkar-min även när kameran är avstängd. Givetvis)

HÄR KOMMER DAGENS TANKAR;

♦ Vadan detta förakt för överviktiga människor?
Någon på mitt universitet har startat en anonym bekännelse sida på facebook där elever kan berätta om händelser som skett efter sena festkvällar. Efter bara några dagar med denna facebooksida så har det slinkit in diverse berättelser om överviktiga (tjejer), där deras storlek har blivit del utav det "skojiga" i själva berättelsen. Och detta är bara ett exempel på det normaliserade vardagsföraktet mot övervikt. Jag bergriper inte varför människor tar sig rätten, och än mer underligt är det när dessa föraktfulla personer försvarar sig med "men det är ju inte hälsosamt! Det är därför jag kommenterar". Jovisst, klart det är för att du bryr dig så mycekt om dessa människor hälsa... intedinensak.com? Jag frågar mig dessutom i relation till dessa anonyma berättelser om dessa personer har funderat på det faktum att personerna de skriver om faktiskt kan lista ut att det är dem det handlar om? Jag skulle personligen ta det väldigt hårt om någon hånade mitt utseende anonymt på internet och dussintal människor Like:at. 

♦ Jag ska på Halloween-sittning på lördag. Jag funderar över min personliga utveckling och tror att om detta hade varit för ett år sedan så hade jag hamnat i fallgropen och försökt klä mig ut mig till någonting läskigt som ändå är sexigt. Standard för kvinnor på halloween. Men icke denna gång! Jag tänker gå som en utav huvudkaraktärerna i clockwork-orange och jag tänker inte spara på krutet. Men jag tänker inte dubbelstraffa; om någon tjej som läser detta har tänkt gå som sexig polis så kört hårt, ha roligt men låt ingen definera er som ett objekt. Halleluja osv.

♦ Om nu biologi innefattar reproduktion och barnafödande, KAN NÅGON då snälla förklara för mig varför detta är en smärtsam, brutal uppevelse där det läcks och spricks och skriks hit och dit? Kan det inte få vara smärtfritt? Och varför måste mens skapa PMS och smärta? Det gör mig fan så irriterad. 

♦ I övrigt så sitter jag nu och försöker formulera hur jag ska basera min kandidatuppsats på human trafficking i relation till nationella policies och globalisering. Kul att jag inte kan skriva om det utan att blanda in engelskan. Anyways, känns rätt duktigt. 

HEJS. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback