Solen skiner som fan idag här i växjöet

 

Tur att ingen ser mig nu. Sitter i solen och spelar in mig själv när jag sjunger. Spelar in, lyssnar, är kritisk, tar bort, gör om. Samma låtar idag; Like the wheel med tallest man on earth samt en version at fields of gold. Det är lite konstigt för det låter ganska förjävligt när jag lyssnar, men jag tycker det låter bra när jag sjunger? Är det fel på mig eller inspelningen? förmodligen mig då - tur att ingen hör alltså. höh.

Jag har triljoner med saker att lära mig den här veckan. För tillfället studerar jag en kurs som heter the politics and policies of peace and development - governance,democracy and human rights. Jätteintressant. Bara lite "tokigt" att jag ska ha läst typ 900 sidor till nu på torsdag. Och då har jag alltså inte på något vis struntat i denna kurs utan försökt hänga med i svängen. 

Okej, så, saker jag hellre skulle göra med mitt liv just denna vecka;
- Vara i Barcelona och låtsas att jag kan spanska
- Köpa hippiekläder och sitta på marken in något varmt land och lyssna på gatumusikanter
- Dricka vin under ett parasoll med MINST en väldigt god vän, helst typ alla
- Vara tillbaks i Tanzania på Tim's lodge och dricka gin och tonic vid poolen
- Uppleva New york, hela kitet med fest och otympliga högklackar
- Vara och rida någonstans. Tänkte igår på när jag var i spanien med mamma och red i soluppgången längst en strand nedanför prepyrinéerna. det gick inte av för hackor det inte.
- Träffa min syster! 
- Hade inte haft någonting emot att sitta utomhus i ett varmt klimat ganska nära vattnet och typ läsa på ännu mer om feminism och försöka strukturera upp min kommande bok om ocd (drömmer stort)
- Dansa till house eller faktiskt gå på konsert i allmänhet, utomhus, något stämningsfullt band. glatt eller ej spelar ingen roll men det ska beröra ända in i benamärgen
- Kunna jogga. Jag hade fan velat jogga. dumma ben som inte kan.
- påbörja en resa i syd-central och latinamerika. Bara vara borta månad efter månad och leva leva leva leva leva leva leva.
- Sjunga med ellinor minst varje dag

Ser ni ett mönster? Trösten är att våren är typ här. Snart. Ett par veckor bara sedan kan man ha skinnjackan utan att dö inombords för att det egentligen är för kallt.
fuck, fucketifuck. 


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback