marstider



Detta var alltså mars förra året. Jag tänker inte försöka vara orginell här och inte prata om hur det ser ut där ute detta år. Min utsikt är kall, grå, vit verklighet med bruna döda löv och ruttet (nåja) gräs längst asfalten. Har jag dessutom nämnt på sistone att jag verkligen tycker att asfalt kan förstöra den vackraste omgivningen? Langa hit en asfaltsväg och säng attraktionen med minst 50%. Grå sten. Överallt. Vi täcker vår natur i grå sten så att vi kan åka runt i oljespottande fordon hela dagarna.

"Men jag kan inte klandra oss - klart man vill åka bil när bussarna är fulla eller tågen dyra eller vägen krånglig eller man helt enkelt är van vid att det är OK".  Så säger man och sedan börjar det om. Den eviga inse-förklara-ursäkta-fortsätta och börja om cirkeln.

MEN bitterhet åsido. Idag är jag på bra humör. Rena bushumöret. Tur det, för idag genererar plugget en riktig all-nighter till mig. Faktisk väldigt länge sedan jag körde den studiemodellen, men den gick ju an hela första året så det är väl okej för denna gång.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback