en lista om 2012

Stal en lista från Linns blogg. Hon har det för övrigt rätt gött, kringresandes. Cool!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
 Haha vafan... lärde mig spela guitar hero? Gått på danskt disco.. Sjungit framför folk. Besökt Skövde. Haha gud.. inte så många märkvärdiga nya saker i år kanske. Förvisso, flyttat ihop med en annan person!
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag hade nog inga.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Inte någon nära.
4. Dog någon som stod dig nära? Nej, ingen nära mig. 
5.Vilka länder besökte du? Endast Danmark detta år. 
6. Mest efterlängtade möte? Förmodligen någon gång då jag varit utan Emil mer än tre dagar haha.
7. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013? Mer tilltro till mina egna beslut. 
8. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas? 20 Juli. 
9. Bästa minnena från sommar 2012? Förmodligen någon härlig stund med Emil.
10. Vad var din största framgång 2012? Att fatta en del läskiga beslut.
11. Största misslyckandet? De veckorna jag trodde att jag missat min chans att studera där jag vill var inte så roliga. Då kände jag mig misslyckad. 
12. Största misstaget? Att inte stå för mina egna beslut. 
13. Har du varit sjuk eller skadat dig? Är inne på min fjärde tandköttsinflammation, tappade även hörseln på ena örat under några dagar och mådde väldigt dåligt samt var på sjukhus precis innan jul. 
14. Bästa köpet? Förhoppningsvis flygbiljetterna till Tanzania?
15. Träffat någon kändis? Inte vad jag minns.
16. Vad spenderade du mest pengar på? Tillräckligt mycket för att inte ha en spänn kvar i alla fall.
17. Gjorde någonting dig riktigt glad? Fantastiska stunder med vänner. Att vara nykär. Att få sommarjobb i sista minuten. Att sjunga med Ellinor. Att flytta ihop med Julia. 
18. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012? Without you - David Guetta, Somebody that you used to know - ?, allt med tallest man on earth och Lana del rey, Dirty Balls - WASP.  
19. Har någon du känner tagit körkort? vet ej?
20. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Ganska samma tror jag. Först halvan var jag nog gladare!
21. Vad önskar du att du gjort mer? Tagit hand om mig själv.
22. Vad önskar du att du gjort mindre? Stressat. Oroat mig.
23. Hur tillbringade du julen? Hemma med släkt.
24. Blev du kär i år? I allra högsta grad.
25. Hur många one night stands? böhö.
26. Favoritprogram på TV? Solsidan, gamla repriser utav Vänner, Skavlan, schulman show.
27. Bästa boken du läste i år? Jag minns inte specifikt men vi har läst oerhört mycket intressant i socologikurserna i våras. 
28. Största musikaliska upptäckten? The tallest man on eart, Lana del rey. 
29. Något du önskade dig och fick? Kärlek. 
30. Något du önskade dig men inte fick? Stabilitet. 
31. Vad gjorde du på din födelsedag 2012? Hade födelsedagsfika hemma i lägenheten. Sedan åkte jag och Emil på slottshotell i Kalmar. 
32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Om jag hade varit lite mer fokuserad på det som gör mig glad. 
33. Hur skulle du beskriva din klädstil år 2012 Lite förvirrat. Gick från hippie till någonting ganska plain med inslag utav inte-så-plain. 
34. Vad fick dig att må bra? Sjunga. Vänner. Emil. Familj. Stöd. Dum humor.  
35. Läskigaste upplevelse? När jag fick en panikattack av stress samt när jag var med i en bilolycka.
36. Äckligaste upplevelse? När jag skulle rensa avloppet till kranen i badrummet och fick allt över mig. 
37. Årets bästa fest? Oj.. Tänker direkt på en lyckad korridorsfest i December på campus samt nyårsfesten hos mig i måndags!
38. Vad är du mest stolt över från 2012? Min självinsikt och ökade handlingskraft.
39. När var du mest nervös? Inför några samtal. Inför ett par seminarier.. När jag sökt jobb (tycker det är väldigt jobbigt att lämna in CV:s). När jag skulle träffa Emils alla vänner på en gång. 
40. Där du tillbringat flest helger? I Emils soffa i Växjö?
41. Vad fick dig att må dåligt? Oro och stress.
42. Hur kommer nyårsafton spenderas? Det var fiesta med i princip alla mina godingar!
43. Vem saknar du? Vänner jag sällan träffar samt den som har gått bort. 
44. De bästa nya människorna du träffade? Emil
45. Ditt mål för 2013? Att klara allt jag vill nu under våren utan att stressa. Att säkra min plats i Sydafrika. Att få ett extrajobb för att minimiera min stress över mina obefintliga besparingar. Att fokusera på mig själv och njuta av de jag tycker om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback