quite casual



Idag skiner solen. Jag har svettats i min vinterjacka, blivit tvungen att slita av mig den stickade tröjan så fort jag återvänt efter en skogspromenad med ett par underbara vänner. Det är fantastiskt, faktiskt. Igår var jag i min helhet ganska mörksinnad framåt kvällstimmarna, sedan sov jag dåligt och oregelbundet. Så att vakna upp och påbörja dagen i tid, gå ett par ärenden, träffa vänner, baka lite bröd och förbereda mig inför att gå på bal imorgon känns faktiskt väldigt bra. Jag har öppnat mitt fönster så man hör det där underbara ljudet som oftast representerar vår och sommar; avlägsna rop från folk, lite biljud, en fågel om man har tur. Jag sitter i soffan och blir varm genom fönsterrutan, måste dra ner persiennen för att ljuset på min bok reflekteras så starkt. Springer runt som en dåre här hemma och blandar brödbak med ögonbrynsplock, tvättande, diskande, läsande, kringklickande och provande utav min gudomliga långklänning som ska få bäras på riktigt för första gången imorgon.

Ja, idag är ingen dålig torsdag! 
(Alltså sista bilden är så klart totalt stage:ad för att försöka illustrera hur jag ser ut när jag sitter och myser i hörnet utav soffan. Dock hade jag ju bara tre sekunder på mig från att klicka på "Ta bild" till att sätta mig tillrätta så jag for liksom iväg, satte mig och lyckades grabba tag i boken bara för att inse för sent att jag håller den upp och ner. Sjukt fake. Men inte skäms jag inte. Detta kallas blogg-kvalitet. Nu när du ändå tittar på bilden - NOTERA mitt helt fabulöst glänsande, nytonade hår.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback