goda råd från coachen

Eftersom att jag har upplevt en mild skrivkramp under detta uppsats... ja, det är ju knappast ett uppsatsskrivande ännu men uppsatsfunderande, så har jag sökt lite på internet för att hitta bra tips för att komma över krampen. Jag har provat lite olika; öppna ett dokument och skriva på måfå om helt andra saker för att komma igång, göra mind maps (vilket jag ogillar skarpt för dom blir bara kladdiga) samt att läsa litteratur om uppsatsskrivande för att sätta igång inspirationen.

Det har gått sådär  - alltså genomförde jag en googlesökning för att hitta tips. Och det var inte mycket utav värde som dök upp till att börja med. Sedan så så jag det. Det bästa tipset utav dem alla.

"Skärp dig och skriv"

Så det är vad jag sysslar med nu, skärper mig. Nu är det bara skrivandet som återstår men det känns som att jag har konkret innehåll nu så det är ju bara att tåga på. 

Har för övrigt ingenting för mig denna fredag och börjar tro att livet här i Växjö faktiskt lider mot sitt slut av en anledning. Det sagt utan bitterhet, jag antar att det finns något annat för mig på en annan plats även fast det finns mycket här som jag kommer att sakna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback