en liten gåva till mig själv (alltså nej, ingen julklapp till mig själv bara en allmän gåva)


Jag har faktiskt beställt någonting på mellandagsrean - det har aldrig hänt förut. Min kompaktkamera är trasig och min systemkamera är lite otymplig och håller på att kapseja. Så den här lilla skönheten för bli min partner in crime på andra sidan jorden - det ska bli riktigt gött att diskret kunna slinka ner kameran i handväskan och ta lite ögonblicksfoton istället för att skrämma människor med systemkamerans uppsyn. Den har 20,1 megapizel, 7x zoom och HD film för 599kr, så det ska mycket till om jag ska ångra detta köp. 

Jag har upptäckt att jag har gått och blivit en snåljåp. Eller okej, "ekonomisk" har jag blivit. Det är bara så himla tråkigt när man har lärt sig värdet av pengar och börjar väga varenda köp sådär noggrannt. "SKa jag inte käka lunch innan stan så att jag slipper betala dyrt för en sallad" tänker jag idag, när jag förr tänkte "KLART JAG SKA ÄTE UTE DET ÄR JU NAJS!!:D". Kanske har jag mognat? Det är åtminstone så att jag faktiskt har begripit hur lite man har råd med när man lever på CSN och på så vis är det väl alltför väl att jag tänker efter. 

Trist att behöva snåla men å andra sidan är det ganska mycket köp som är i onödan. Hellre lunch med en vän en någon utav de t-shirtarna jag av någon anledning köpt men som nu ligger knappt använda.

Jau.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback