får se om vi hänger med


Sommar 2009


Ibland blir jag oerhört personlig här. Jag tog precis bort en text för det kändes inte som att jag kunde göra mig förstådd; och då försvinner det som gör det okej att "hänga ut" mig själv. Jag skriver för att andra ska förstå, känna igen, tänka efter. Att någonting ska väckas eller komma igång.

Men jag ska försöka mig på att skriva några saker.


Idag så ville jag springa ut i skogen. I mitt huvud så hade det hjälpt mig men jag vet inte hur det egentligen hade tett sig; oftast när jag ger efter för liknande infall så slutar det med att jag känner mig dum, ensam och grubblandes. Då låter jag hellre bli och sysslar med det som gör mig glad istället.

Men såhär är det ändå.
När den här bilden togs så var saker väldigt annorlunda.
Jag visste inte att jag skulle förlora flera personer på olika sätt, jag visste inte vad jag skulle studera, jag visste inte att jag skulle backpacka ensam. Jag visste inte ens att jag skulle spara ut min lugg som jag tyckte om så himla mycket där och då. Kort sagt så hade jag inte förmågan att se in i framtiden då heller, och jag hade inte heller börjat planera in mycket utav de beslut jag haft kontroll över. Och jag hade inte någon aning om vad min allra tuffaste period skulle komma att innebära.

Var jag tillräckligt tacksam för det som var? Hur är man tacksam för att någonting inte ännu har skett, man vet ju inte om att det kommer att ske ännu? Förstod jag enkelheten i att inte behöva sörja sig själv till svedda? Hade jag insett vad oro kunde bestå utav?

Idag undrar jag nämligen om det är lönt att se tillbaks till det som har varit. Nu har jag tagit mig igenom allt det där, till stor del. Så nu är jag ju där igen; ska jag stå 2014 och undra om jag idag njuter tillräckligt utav att inte veta vad som kommer härnäst?

Jag vet ju inte.
Och att inte veta kan vara så ofantligt njutbart.


Imorgon får lov att bli en ny dag eftersom att imorgon inte har något annat val, men min förhoppning är att det jag ännu inte vet om den dagen ska vara fyllt av härliga ting. Det blir till att njuta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback