tråkeliflåkelpåkel

Hm, lite segt här just nu. Jag är mycket, mycket trött och inatt kunde jag inte sova på grund utav en hårt bankande puls. Det var som om mina ådror inte hade plats för allt som skulle runt, en obehaglig känsla som jag tror passar in under kategorin stress. Jag har inte känt mig speciellt stressad på sistone. Men trots ganska mycket tid över i planeringen så känns det som att alla "to-dos" aldrig blir done och jag antar att detta nu har kommit ikapp.

Jag har nu ett par målsättningar för den kommande perioden. Förut så var det ju min ekonomi jag skulle styra upp, och believe it or not men framsteg har gjorts på ett flertal sätt. Jag har dessutom fattat beslutet att jag behöver ett extrajobb för helgerna, så den biten kommer att hjälpa till redigt. Nu går jag mot nya mål.

• Gå upp i vikt
• Börja jogga nu när våren är här

För det första så älskar jag att jogga och jag skulle förmodligen både sova, äta och må bättre om jag kom igång. För det andra har jag gått in i någon slags viktnedgångspiral som gör mig tokig. Mina kläder hänger allt lösare och benen syns allt mer, och i mitt tycke har detta nu passerat gränsen för vad jag känner mig bekväm med.

Ja, voila. Det är massivt mycket som rör sig i huvudet men jag ska försöka kanalisera min tankar till sådant som kan tänkas relevant inför tentan på fredag. Ämnet är Culture and Interpersonal interactions, vilket innebär att vi lär oss varför människor agerar som vi gör under särskilda sociala förhållanden. Inriktningen är främst att behandla de situationer där vi beter oss illa mot våra medmänniskor och vad det är som driver oss till detta.

Ursäkta allt detta tråk, men jag är så sanslöst trött. Trött och yr och ser suddigt; ack denna dåliga sömn. Jag vill lägga mig ned på sängen men risken är att jag inte kommer upp.  Det blir en kanna kaffe och ett antal timmar i skolans bibliotek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback