onsdagen





Onsdagsutgångar är extremt random, man vet inte ens om det kommer vara folk ute. Och ifall det är det så är det ofta mycket utbytesstudenter, då de festar i särklass mest och säkerligen mer på vardagarna än de svenska programstudenterna normalt sett gör. Det är lite "vi har ingenting att förlora" känsla på dem, och det är ju härligt.

Låt oss försiktigt hinta att även denna onsdagskväll blev ganska.. speciell! Den började med förfester, vidare ut på dansgolvet och den avslutades sedan med en egen sång och en TV som inte mådde så bra framåt morgontimmarna. Jag var alltifrån superpeppad till megatrött, förbannad och jätteglad.

Att jag var förbannad berodde på den klassika kommentaren "you're fucking tall" i otrevlig manér av en bitter kille på dansgolvet, som kombinerade denna bedårande bekäftning med en elak fnysning. Människor alltså. Inte blir man klok på deras behov att vara dryga.

Idag har jag likt en krigare rest mig i soluppgången och ännu inte låtet mig själv vila. Är schemat fullt så är det! Och än är inte kvällen slut. Woo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback