trollsk skog



Försöker få tiden att gå här hemma. Städar och plockar, ströläser och ränner runt på denna lilla yta som jag ju blir så trött på efter för många timmar. Eget boende i all ära, men jag är lång och klumpig och den här lägenheten är för liten för det.

Har i alla fall funnit att jag blir alldeles harmonisk stundtals, då jag tittar på min bakgrundsbild. Det är regnskogen då den var som mest trollsk; på kanske 2000-2500m höjd under min vandring upp för Mt Kinabalu på Borneo. Detta är någonting jag aldrig tänker sluta tjöta om, för det var det bästa jag har fått för mig att göra. Träden är enorma. Jag har ett foto där Lasse vandrar på samma plats, och då ser denna långa karl väldgt liten ut i jämförelse.

Såg ett program om paradisfåglar på svt imorse (precis så lite har jag att göra just nu) och då var det självfallet mycket vackra vyer på regnskogen. Väldigt mysigt att se på.

Nu ska jag krisa vidare. Käka lite persikoglass, kolla lite utbildningar, nysa hysteriskt och läsa obegriplig litteratur om "Identity and violence". Tjoflex!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback