optimala fails in life

Man har ju varit med om en del saker som kan benämnas som lame eller mer än så.

Idag? Ni ska få höra.
Kommer hem på eftermiddagen och har tre timmar innan jag måste till centralen för att ta tåget till Växjö. Upptäcker först att jag inte kan hitta mina nycklar till lägenheten - springer runt som en dåre, gräver upp alla väskor och samtliga fack, kollar bakom byrålådor och är allmänt frustrerad.
Precis när jag ska beställa så att låssmed väntar vid min ankomst så hittar jag nyckeln i en trasig lucka i ett sidofack på utsidan av min ena väska - phew. Laddar omm.

Framme vid Centralen.

Ja, ni kan ju gissa. Elfel = försenade tåg.
En halvtimma först, det kan man gå med på. Men problemet med tågförseningar är att man inte får veta på en gång hur sent det är. Informationen släpps successivt. Så halvtimmarna klättrade förbi och innan jag visste ordet av det så var preliminär avgång tre timmar försenad; vilket kanske hade gått vägen om det var dagstid. Men i det här fallet skulle jag missa mitt byte och hamna ute på nån ort i Småland ett på natten, så jag fick helt idiotiskt åka tillbaks hem och nu sitter jag här, fastän jag skulle vart i Växjö om en kvart om allting skett enligt planeran.

Fuck it, right?


Nu vet jag inte när jag ska åka.. Måste ju iväg så att jag kan få den där tentan gjord nivet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback