letters


"I hope all of your hopes and dreams will come true..."


Igår när jag hämtade posten så såg jag ett litet brunt kuvert längst in i postfacket. Vet inte hur länge det legat där, men handstilen kände jag igen mycket väl. Det var min favorit, min Lasse, som hade skickat ett handskrivet brev från Danmark.

Så fint!
Jag minns när jag lämnade Borneo och vi stod och grinade som små ungar innan jag skulle kliva in i min taxi till flygplatsen, mot nya äventyr. I åtta veckor hade vi suttit ihop, och det var sorgligt att våran fantastiska resa ihop skulle ta slut. Men så kramade vi om varandra och Lasse viskade att jag skulle kolla i översta facket på mitt handbagage när jag kom på planet.

Sagt och gjort. Och däri låg ett tre sidor långt handskrivet brev, till mig, om vår nyfunna vänskap. Och medan planet lyfte och lämnade Borneos gröna kullar bakom mig så kunde jag inte låta bli att fälla en liten tår.

Det var fanimig riktigt fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback