gåvor från inspiratörer

Förväntningar.
Imorse hade jag väntat mig en morgonpromenad - men den ställdes in på grund utav stormigt väder och regn. Jag hade också väntat mig att stora framsteg skulle ha skett i studieväg, vilket det inte har.

Någonting jag absolut inte hade väntat mig var att jag idag skulle få en kaffebryggare, en mountainbike och färsklevererade gårdsägg. De två förstnämnda är utav fantastiska Jiske som imorgon lämnar oss för att vara i Nederländerna med sina vänner innan hon beger sig vidare till sitt hem i Brasilien. När jag storögt stitrade på henne över att jag skulle bryggaren och cykeln sade hon genuint "If you're happy then I am happy. I am only happy to make someone else happy, I don't care about the money" och jag kände mig omedelbart som en dålig person. Hah! Nejdå. Men inspirerande är hon, tokan.

Nu behöver jag inte storhandla till fots längre, och jag får skjuta upp livet utan kaffe ett bra tag till för nu har jag en hel buffé med ekologiska kaffesorter att välja mellan till bryggaren.

Dessutom så fick jag gårdsägg utav min syster.
Det värmer i hjärtat hur hon anstränger sig för djur. De bruna äggen är ifrån höns som hon införskaffade då de vanvårdades, och nu har dom det gott hemma på gården med ankor, kalkoner och tuppar. Det lilla gröna ägget är från en speciell sorts höna, som jag dock förglömt namnet på nu.

Två människor som inspirerar mig har idag gjort mig glad.
Tack!!


Fina ägg.

Här ska jag sitta sent inpå natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback