ekonomisk översikt

"...du är på plats 36"

Telefonkö. Här ska talas med Telia.

En del i att leva billigare är att se över mobilräkningen. Jag har upptäckt att jag betalar 98:- i månaden för Mobil Surf. Vilket jag måste ha valt att lägga till då jag jobbade och flängde runt så mycket att jag brukade surfa in på sl.se nästan varje dag. Nu är det dock en totalt överflödig kostnad, så den ska bort. Dessutom betalar jag 30:- för att få papper på alla samtal och SMS jag har gjort, ett otroligt slöseri med papper och pengar som också kommer ifrån den tid då jag jobbade.

Alltså. 128:- i onödan varje månad.
128x12 = 1536kr om året.

Sedan måste jag ringa mer sällan och skypa mer. SMS:a gör jag gratis.
Hey ho let's go, billigare livet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback