early bird

Igår så var jag ute till stängning. Det var skönt att ha så stor del av klassen samlad på en gång, en bekräftelse på hur ruggigt bra den här klassen är. Det är en görschysst sammanhållning och jag tror fan inte den hade kunnat vara mer utmärkt.

Anyweeey. Igår var det smockat med nya studenter på skolan. Det är ju ny termin, många nya utbytare som rännde omkring ensamma och försökte söka kontakt med Svenskar som kanske hellre ville komma ikapp med sina klasskamrater vilket orsakade lite underlig stämning ibland.

Här följer dock stereotypen på merparten av de nya människorna.

Killlar/Män i åldrarna 18-25. De flesta med;
I) Rutig skjorta
II) Skäggstubb
III) En öl i ena handen

Det här var alltså inte typ, tio stycken. Vi snackar kanske trettio, minst, på samma dansgolv, som ser helt osannolikt homogena ut. Det är inte det att jag har någonting emot varken män, skäggstubb eller öl. Men när man står på en loftvåning på ett litet campus och i ögonvrån tycker att man ser samma människa överallt, blir man lite sådär "Den här buffén har bara en sorts frukt".

Äh. Nej. Inte ser jag väl män som frukt...

NU SKA JAG TILL DANMAAARK!!




Tog en morgonpromenad till matsalen på Universitetet för att köpa kaffe, för det har jag inget kvar hemma. Jo, det är sant. Helt sjukt är jag.

Kommentarer
tess säger:

Ha det så kul i Danmark nu :):)

2012-01-14 | 15:31:00
Bloggadress: http://tirees.blogg.se/
Bella säger:

Hahahahahahahaha

2012-01-14 | 19:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback