awakening

Sitter och filar på sista kapitlet i boken, sen är jag färdigläst och har bara repeitionen kvar.
Försöker acceptera att jag åker tillbaks snart, men måste erkänna för mig själv att det kommer vara en starkare hemlängtan jag åker tillbaks med än förut. För trots att skolans stress har varit med mig även här, så har jag njutit varenda gång jag inte suttit med böckerna utan istället med vänner och familj.

Det är liksom skönt att komma hit en längre stund och varva om.

I år hade jag inga nyårslöften. Däremot ska jag göra sådant som jag lovade mig själv redan i början utav den här terminen, nämligen:

Se över min ekonomi rejält.
Dvs från och med CSN i Januari ska jag spara alla kvitton under månaden och gå igenom när månaden gått. Vart tar mina pengar vägen, vad ska jag ändra på? Jag kan inte längre leva utan lampor och med matrester sista veckan varje månad.
♦ Schemalägga mina studier.

Vi har ju inte mycket lärarledd tid, utan mest egna studier och hemtentor. Men jag har insett att man behöver inte vara stressad alls i det här studietempot bara man lägger upp sin tid riktigt bra. Jag tänker mig en heltidsplan där 40 timmar går till plugget då det behövs. Sounds good.

17 sidor to go sen ska jag roa mig kungligt.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback