mylo xyloto

Namnet på Coldplaya senaste album?
Milt obegripligt!

Har i alla fall spenderat de senaste dagarna med att lyssna in mig på det. Det krävs med den flesta musik kan jag tycka, annars så smälter låtarna ihop när man lyssnar ett och samma album i sträck. Vilket inte betyder att låtarna är särskilt lika, egentligen, men det tar sin stund att förstå varför varje enskild låt förtjänad en plats på ett album.

Jag har hört att vissa var lite besvikna på Coldplays senaste verk. Det är inte jag. Jag tycker det är nytt, friskt och härligt. Den röda tråden i Coldplay, vemodet och det vackra, sitter kvar. Men melodierna är lite mer busiga, nästan lite hoppiga. Det känns som att vissa utav instrumenten skuttar ut ur låten ibland, men ändå så lyckas sången passa in.

Favoriterna hittills är den lugna Up In Flames, melodiska Paradise samt Charlie Brown som får mig att vilja jogga runt landsvägar i USA av oklara anledningar. Precis som med alla andra album Coldplay har släppt så tycker jag om ungefär hälften, men fastnar för några få. Det tycker jag är rätt schysst, för jag ser det inte som att halva albumet suger, jag ser istället att jag har fått en handfull nya favoriter.

Behöver jag ens nämna att jag ser mycket fram emot att se Coldplay live i augusti? Det blir värt väntan. Jag ska flina ikapp med instrumenten.




Kommentarer
Julia säger:

Jag blir så glad när jag kollar din Blogg Annika :D Du är jätteduktigt på att skriva, fortsätt fortsätt fortsätt...!Dessutom har du inspirerat mig att lyssna på Coldplays nya också ;) kram på dig

2012-02-04 | 08:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback