tåg

Senaste veckorna har jag observerat några rätt så hätska kommentarer från mina skolpolare angående deras tågersor med SJ till hemstäder. Jag vet inte varför jag antog att det skulle vara annorlunda för mig.

Jag tänkte bokstavligen "Stackare, som har haft sådana problem med förseningar. Som tur är så kommer ju jag inte ha det när jag åker till Stockholm på torsdag".

Vad kommer det här självförtoendet, nästan arrogansen ifrån, kanske ni undrar.
Det undrar i vilket fall jag.

Kvällens resa har varit en buffé av uppskjutna avgångstider och otåliga medresenärer som kanske också ville hem innan midnatt. Men istället tyckte SJ att vad fan, 70 minuter hit och dit. Kan väl inte göra så mycket? Medan de väntar så kan de köpa någon utan de billiga delikatesserna på Pressbyrån (vitt bröd med ost, ser det ut som, men det står så många ingridienser och E:nummer på innehållsförteckningen att jag inte förstår hur det är möjligt. Ett kemiskt experiment för 37:-, slå till!). Och när tåget väl har anlänt erbjuds givetvis gratis åtkomst till Internet under resan, eller någon annan kul förmån (S-K-O-J-A! Det vi däremot kan göra för våra resenärer idag är att hoppa över en station och få fel på toaletterna i 3 av 5 vagnarna).

Jag tycker bestämt att en sådan här lite halvtraumatisk resa skulle ha drabbat människor som exempelvis hon i inlägget nedan, inte lilla jag som är så försynt och välmenande.

Sitter på tåget nu och drömmer om att inte sitta på tåget nu.
Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback