strollin in the dark


Försöker inte se allvarlig ut. Jag är bara precis så trött som jag ser ut.

Har haft en spontan och väldigt rolig kväll med nya vänner!
Känns lite onödigt att skriva 'nya' förvisso, alla här nere är väl det..

Anyway, en sak var inte så kul.
Det har skett lite otäcka scenarion på campusområdet förut, bland annat tjejer som har blivit förföljda utav en man på vägen hem, men tyvärr också några ännu allvarligare händelser. Jag har fått en ungefärlig beskrivning hur denna man ska se ut, dessutom har det nämnts specifikt vilken färg hans jacka har då den sticker ut.

Så nu när jag gick hem nyss, och trots mina försök att vara lugn och säker, vänder mig om bara för att vara säker och då ser en man som passar in på beskrivningen och har just den färgen på jackan.. Jag blev så rädd. Och det är så sjukt. För vad säger egentligen en färg på en jacka? Om det nu inte var den okände mannen, och det var det ju antagligen inte; Då har någon stackars kille på campus fått se att tjejen en bit framför är rädd och ökar stegen. Han måste känna sig rätt utsatt när han bara går där som vem som helst.

Det man tänker är ju "Men om jag inte tar den här omvägen/springer/ökar stegen och något händer då? Är det värt att ta en eventuell risk?".

Men det är bara så tröttsamt att känna sig osäker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback