stereotype



Mina pedagogiska webcambilder alltså. Wow.

På väldigt många sätt är jag studentstereotypisk.
Se bara min termosmugg. I <3 Kaffe. Störlöjligt att bära runt på en sån till varenda föreläsning, speciellt när jag redan har druckit det till frukosten innan och inte känner att jag blir piggare alls. Jag har blivit lite kaffe-immun tror jag.

Men det är lite mysigt, ändå.
Det är nog den där tillhörighetskänslan. Vi dricker kaffe. Äter onaturligt mycket nudlar fastän det egentligen är dyrare än pasta och ju inte är varken nyttigt eller mättande. Skämtar om att man veckan innan en tenta är sunkig och priorterar bort sömnen. Storkokar mat (förlåt, men jag har faktiskt inte förstått hur detta är mer ekonomiskt. Man lagar bara flera rätter på samma gång istället för en portion i taget? Fast tid sparar man ju).

En sak jag dock inte tänker göra är att skjuta upp tentaplugget. Känner mig lite übermänchen när jag sitter här med böckerna och studerar. Wiho! Nästa ondag gäller det och det ska gå galant.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback