trauma för en kaffedrickare



Ser ni mitt kanske lite ansträngda ansiktsuttryck? Vet ni vad det beror på?!
Jag är förskräckt!

Pappa har fått kaffe ifrån en Brasiliansk arbetskollega, och jag tänkte att det var ju bara för gött att få tillreda sig en kopp utav detta då. Det är schysst kaffe, det bortifrån Sydamerika.
Så öppnar jag kaffebryggaren bara för att mötas av ett lager av mögligt kaffe. Jag antar att mina förälrar väldigt sällan brygger, och nu hade de också glömt att tömma. Jag blir helt rabiat och försöker rengöra alla möjliga filter och tjoffs och TILL SLUT är det fräscht och redo att bryggas med den malda, Brasilianska läckerheten.

Brygger kaffet. Häller upp det. Tar en klump.
Upptäcker att det är det äckligaste jag någonsin druckit i kaffeväg (slår till och med pulverkaffet på Borneo) och sitter nu här med en kopp hederlig påste Grey.

On the bright side så har jag nu införskaffat ett bord till lägenheten!

Kommentarer
Linn säger:

Hahah ! I feel your pain!

2011-10-05 | 09:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback