silver lining

Förbjudna ord. Fraser.
Att inte säga det man tänker, ursprunget av det man känner, eftersom att man vet att för vissa saker finns det bra och dåliga tillfällen.

Jag stirrar in i en vägg som har tillhört någon annan. Vänder mig om. Funderar: Varför slutar det aldrig att vara en del av mig, när det ändå är så ovälkommet?

När persiennerna lyfts ända upp så börjar en ny dag i min värld. Det är oavsett hur länge jag har legat kvar under täcket, oavsett hur länge jag redan har varit vaken. Varje dag när jag kliver fram till mitt fönster så börjar jag om. Och även om kvällen innan har varit fantastiskt trevlig och full utav värme så lyser den känslan med sin frånvaro bara några timmar i sängen senare. Det är konstigt, men egentligen inte, för att jag sa ingenting igår och jag kommer inte att säga någonting idag heller.


Silver Lining



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback