kontraproduktivt

Läser i Aftonbladet om att ett par tjejor har anordnat en modevisning med modeller i alla storlekar. Idén i sig är självklart alldeles ljuvlig.

Dock;
"Tröttsamt när det bara är benrangel på catwalken"


Det är ett av typ tre citat i artikeln där det påtalas vilka benrangel det är som brukar vara modeller. Men då ska de ha en sak klar, om de vill vinna min sympati.

Det är elakt att kalla någon för benrangel. Djupt förolämpande, skulle kunna tilläggas. Jag tycker inte om att återanvända utnötta argument men det ligger stor sanning i att det är lika förkastligt att säga att någon är tjock som att kalla någon för benrangel. Simple as that.

Tröttsamt när ett arbete mot en öppensinnig modebransch även blir en fråga om att mobba den kroppstyp som syns idag. Jag sitter inte och försvarar det faktum att giriga agenturer svälter unga tjejer och ofta knäcker deras självförtroende. Men jag är själv smal. Var ännu smalare förut. Och vissa är faktum naturligt smala.

Alltid lika häpet när någon ogenerat slänger ur sig "Fyfan, fult när höftbenen sticker ut! Man vill ha lite att ta på".

Tack för den, tänker jag då, med mina utstickande höftben.

Kommentarer
Linn säger:

Det är som när man helt super-blåögd släger ur sig en komplimang över hur mycket en person har gått ner i vikt innan man inser att det är sjukligt mycket och personen gör allt i världen för att sluta spy hela nätterna. Man måste alltid tänka sig för - man vet aldrig vad de runt en har för upplevelser.

2011-03-12 | 02:41:35
Bloggadress: http://imunwritten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback