"In taiwan we say there are no ugly girls, only lazy girls"





Idag när jag samtalade med min Tyske kamrat över en lunch så vart det förvånadsvärt många paralleler till Taiwan. Det är ett land som är tacksamt att jämföra med Sverige, just eftersom att vi är två moderna länder vars befolkning och samhällen är så otroligt olika. Kan inte bestämma mig för om jag saknar det eller inte.

Känns mest skönt att jag klarade av det, fantastiskt att ha upplevt och värdefullt att ha i minnet. Min alldeles egna månad på en så särskild plats på jorden. 

Just nu är jag lite måttligt (mycket) avundsjuk på min Signe, som trots det så nyligen avslutade äventyret i Borneo, nu kommer att åka till Sydamerika för att stanna i fyra månader. Danskar är rätt bra på att trolla fram pengar ur intet har jag kommit fram till efter noga undersökning. Så summan är: Om ni ska råna någon så låt det för guds skull bli en dansk.


Kanske är det jag ska göra i Köpenhamn om 8 dagar. Systematiskt råna Danskar.
Men ehm, Taiwan var det ja. Bra teer! Schyssta tågförbindelser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback